درمان تبخال با چای سبز
نوشته شده توسط : مهران

درمان تبخال با چای سبز
احتمالا شما هم دچار تبخال شده اید و خوب است بدانید که تبخال نشات گرفته از عامل ویروسی است، و روشهای درمان زیادی هم دارد اما ما به عنوان یکی از خواص چای سبز در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که یک روش برطرف کردن تبخال، استفاده از چای سبز است. برای این منظور، باید اینگونه عمل کنید که محل مورد نظر که دچار تبخال شده است را با چای سبز مرطوب کنید و اجازه دهید که خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنید، مدت زمان زیادی طول نمی کشد که تبخال سیر بهبودی را می پیماید. درمان تبخال با چای سبز بدون عارضه است و شما بدون هیچ واهمه ای می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

رفع مشکلات دهان و دندان
اگر با مشکلات دهان و دندان مواجه هستید، و از هزینه های گزاف دندان پزشکی هم واهمه دارید، ما پیشنهاد می کنیم از خواص چای سبز در این خصوص غافل نشوید؛ چرا که با نوشیدن چای سبز بسیاری از عواملی که موجب بیماری های دهان و ندان می شوند، از بین می روند. به این ترتیب به جرات می‌توان گفت که مصرف چای سبز مکملی برای سلامت دهان و دندان است برای رفع مشکل بوی بد دهان، هم مصرف چای سبز را در اولویت قرار دهید و مطمئن باشید بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که چای سبز با از بین بردن باکتری‌های نامناسب داخل دهان، بوی بد دهان و تنفس بدبو را از بین می برد. اگر بخواهیم در مورد این خاصیت چای سبز بیشتر و با سندیت صحبت کنیم، باید ادامه دهیم که در چین باستان پیش از حضور یافتن در مراسمات رسمی و میهمانی ها، از چای سبز به عنوان یک خوشبوکننده دهان بهره ی گرفتند.

کاهش و رفع استرس
اگر شما یا اطرافیان شما دارای استرس هستند و بنا به هر علت ناآرامی در وجودشان دیده می شود، توصیه ما مصرف چای سبز است. در این نوع چای ترکیبی به نام «ال تیانین» وجود دارد که در واقع نوعی اسید آمینه محسوب می شود که خاصیت آرام بخشی دارد و این توانایی را دارد که حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را تا حدود زیادی کاهش و در مورادی حتی آنها را هم از بین ببرد.

چای سبز یک ضد حساسیت بی نظیر
از جمله خواص چای سبز باید به ضد حساسیت بودن این نوع چای اشاره کرد؛ در چای سبز اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) به فراوانی وجود دارد که یک ترکیب ضدحساسیتی است. عملکرد چای سبز به عنوان عاملی ضد حساسیت به این صورت است که ترکیب اشاره شده در چای سبز با تأثیر بر سیستم ایمنی بدن، بدن را در برابر حساسیت‌ها مقاوم می‌کند و به این ترتیب حساسیت هم به وجود نمی آید و در صورت وجود داشتن، از بین خواهد رفت.

پیشگیری از بیماری ایدز
محققان ژاپنی با مطالعه ترکیبات موجود در چای سبز به این نتیجه رسیدند که ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) موجود در چای سبز با عملکردی عایق مانند خود، مانع از اتصال ویروس HIV روی سلول‌های سیستم ایمنی بدن و در نتیجه ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می‌شوند. به این ترتیب می توان گفت که مصرف چای سبز به عنوان عاملی مکمل برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز (AIDS) بواسطه عایق کردن سلول‌های سیستم ایمنی بدن است.

در پایان این مقاله باید عنوان کرد که به دلیل خواص چای سبز که به تفصیل آنها را مورد بررسی قرار دادیم، در همه جای جهان چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی دارویی می شناسند و مردم جهان از این نوع چای در برنامه غذایی خود در بخش نوشیدنی ها استفاده می کنند تا از خواص بدون عوارض آن نهایت استفاده را ببرند. در کشور ما ایران هم از قدیم الایام از این نوع چای استفاده شده است و در دوران کنونی هم برای مقابله و حتی درمان بسیاری از مشکلات بدن انسان از قبیل دیابت، قند خون، فشار خون و… نگاه ویژه ای به چای سبز است.

 

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: